WYMAGANIA EDUKACYJNE DOTYCZĄCE LEKCJI RELIGII

    Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

    twórczo i samodzielnie angażuje się w przebieg lekcji, poszerza zakres wiedzy religijnej nieprzewidziany w podstawie programowej,
    proponuje oryginalne i nietypowe rozwiązania problemów teoretycznych i praktycznych,
    bierze udział w konkursach i olimpiadach,
    angażuje się w prace pozalekcyjne np. montaże sceniczne, gazetki religijne,
    twórczo uczestniczy w życiu parafii np. należy do organizacji katolickich,
    jego pilność, systematyczność, zainteresowania, stosunek do przedmiotu jest wzorowy
    posiada inne osiągnięcia indywidualne promujące ocenę celującą,
    jest wzorem do naśladowania dla kolegów i koleżanek.

    Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

    opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania,
    samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,
    sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami,
    potrafi rozwiązywać problemy życiowe w świetle wiary,
    angażuje się w prace pozalekcyjne,
    uczestniczy w życiu parafii,
    jest pilny, systematyczny, a jego stosunek do przedmiotu jest pozytywny,
    systematycznie i starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy,
    odrabia prace domowe z zaangażowaniem i pogłębioną refleksją,
    aktywnie uczestniczy w zajęciach,
    jest wzorem do naśladowania dla kolegów.

    Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

    opanował zakres wiedzy i umiejętności w stopniu dobrym,
    poprawnie stosuje zdobyte wiadomości w praktyce,
    samodzielnie wykonuje typowe zadania teoretyczne,
    angażuje się w prace pozalekcyjne,
    jest systematyczny, a jego stosunek do przedmiotu jest pozytywny,
    systematycznie i starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy,
    odrabia prace domowe.

    Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

    opanował wiadomości i umiejętności w stopniu dostatecznym,
    rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności,
    prowadzi zeszyt przedmiotowy w miarę systematycznie i w miarę starannie,
    sporadycznie odrabia prace domowe,
    uczestniczy w zajęciach, a jego stosunek do przedmiotu jest pozytywny.

    Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

    opanował zakres wiedzy i umiejętności na poziomie wymagań zawartych w minimum programowym,
    rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności,
    uczestniczy w zajęciach, a jego stosunek do przedmiotu jest pozytywny.

    Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

    nie opanował wiadomości i umiejętności określonych minimum programowym,
    sporadycznie uczestniczy w zajęciach, a jego stosunek do przedmiotu jest naganny,
    nie prowadzi zeszytu przedmiotowego,
    odmawia współpracy z katechetą.




odsylacz



© sister